1. Yosua 20:2,3
1.20:2 supaya kandha karo umat Israèl, kaya sing didhawuhaké
marang Musa mengkéné, “Kowé padha miliha kutha-kutha pangungsèn.
20:3 Wong sing njalari patiné pepadhané tanpa dijarag, bisaa
ngungsi ing kutha kono, supaya uwal saka wong-wong sing arep nindakaké pemales.
jawab:
apa kutha-kutha perlindungan neng Israel zaman dhisik dadi panggon suaka kanggo para wong olo?
jawab:
apa kutha-kutha perlindungan neng Israel zaman dhisik dadi panggon suaka kanggo para wong olo?
Ning sak jeroning masyarakat kafir zaman dhisikk, akeh kuil dadi
panggon suaka kanggo buronan utawa wong kang olo. neng negeri-negeri Kristen
abad tengahan, kuil2 lan gereja uga digunakne dadi panggon suaka. ning, aturan
sing berlaku ono ing kutha-kutha perlindungan neng Israel zaman dhisik mestekne
menawa kutha-kutha kuwi ora bakal dadi panggonan suaka kanggo para wong2
kang tumindak olo.
manut hukum Musa, kutha-kutha perlindungan mung nglidungi wong sing ora sengaja mateni. (balenan 19:4, 5) dheweke bisa lungo mlayu menyang kutha perlindungan sing paling cedhak ben terhindar saka kerabat lanang paling cedhak si korban, sing mbokmenowo arep nuntut piwales. sakwise nggamblangna kasuse marang pinituwa neng kutha kuwi, wong sing mlayu iki kudu diadili neng kutha sing nduweni yurisdiksi wilayah kedadeane. neng kono, dheweke berkesempatan kanggo mbuktekne menawa awake ora salah. Para pinituwa niti prinkso hubungan antara wong kuwi lan si korban, kanggo mestekne apa wis ana kebencian sakdurunge.—Bilangan 3520-24 balenan 19:6, 7; Yosua 20:4, 5.
manut hukum Musa, kutha-kutha perlindungan mung nglidungi wong sing ora sengaja mateni. (balenan 19:4, 5) dheweke bisa lungo mlayu menyang kutha perlindungan sing paling cedhak ben terhindar saka kerabat lanang paling cedhak si korban, sing mbokmenowo arep nuntut piwales. sakwise nggamblangna kasuse marang pinituwa neng kutha kuwi, wong sing mlayu iki kudu diadili neng kutha sing nduweni yurisdiksi wilayah kedadeane. neng kono, dheweke berkesempatan kanggo mbuktekne menawa awake ora salah. Para pinituwa niti prinkso hubungan antara wong kuwi lan si korban, kanggo mestekne apa wis ana kebencian sakdurunge.—Bilangan 3520-24 balenan 19:6, 7; Yosua 20:4, 5.
Nek kayekten buktine ora salah, wong kuwi oleh bali menyang
kutha perlindungan lan kudu tetap manggon neng daerah sekitare. kutha-kutha iki
dudu pakunjaran. dheweke kudu nyambutgawe lan dadi anggota masyarakat sing
nggunani. sakwise imam gedhe mati, kabeh sing minggat menyang kene iki bisa bali
maneh menyang kuthone kanthi aman.—Bilangan 35:6, 25-28.
2. 2.Yosua 23:14.
2. 2.Yosua 23:14.
23:14 Saiki wis tekan titi mangsané aku tinggal-donya. Kowé
kabèh lan sawiji-wijiné wong ing antaramu, padha weruh dhéwé enggoné Pangéran
Allahmu wis maringaké samubarang sing dijanjèkaké marang kowé. Saben prekara
sing dijanjèkaké wis dileksanani. Siji waé ora ana sing kliwatan.
jawab:
jawab:
mestia, saka apa sing wis awake dhewe seksekno dhewe, awake
dhewe bisa ngomongake, ”ora siji tembung saka antara kabeh tembungan becik sing
diucapkan Yehuwa, Allahmu, marangmu sing ora ditepati. Saben prekara sing
dijanjèkaké wis dileksanani. Siji waé ora ana sing kliwatan.(Yosua 23:14)
Yehuwa ngebesasake, melindungi, lan ngemong abdi2nNe. Opo biso sedulur
nunjukake salah siji janji-Ne sing ora Panjengane leksana akei nang wektu sing panjengane
tentokke? Mustahil. Kosokbaline awake dhewe percoya marang Firman Allah sing musthi
kaleksanan.
Kepriye karo janji Yehuwa neng moso ngarep ? Yehuwa janji menawa akeh wong saka awake dhewe bisa ngarep-arep kanggo urip neng bumi sing wis diubah dadi firdaus sing nyenengna. sacacah cilik saka awake dhewe nduweni harapan urip mbantu mamrintah karo Kristus urip neng swarga. apaa harapan awake dhewe, awake dhewe nduweni alasan kuwat kanggo tetap setia kaya Yosua.
3.Hak 1:2-4.
Kepriye karo janji Yehuwa neng moso ngarep ? Yehuwa janji menawa akeh wong saka awake dhewe bisa ngarep-arep kanggo urip neng bumi sing wis diubah dadi firdaus sing nyenengna. sacacah cilik saka awake dhewe nduweni harapan urip mbantu mamrintah karo Kristus urip neng swarga. apaa harapan awake dhewe, awake dhewe nduweni alasan kuwat kanggo tetap setia kaya Yosua.
3.Hak 1:2-4.
1:2 Pangandikané Gusti Allah, “Taler Yéhuda, sing wis
Dakparingi pangwasa kanggo ngalahaké tanah kuwi.”
1:3 Taler Yéhuda banjur kandha karo taler Siméon, “Aku
réwangana nyerang wong Kenaan lan ngrebut wilayahé sing wis diparingaké déning
Pangéran marang aku. Mengko aku bakal gentèn ngréwangi kowé ngrebut wilayah
sing wis diparingaké Pangéran marang kowé.” Mulané taler Siméon
1:4 lan taler Yéhuda nuli padha maju perang bebarengan.
Merga saka berkahé Pangéran taler-taler mau padha nelukaké wong Kenaan lan wong
Fèris. Prejurité mungsuh sing mati ing Bèzèk cacahé sepuluh èwu.
jawab :
jawab :
pitakonan Alkitab sing dijawab:
Hak.1:2, 4—Kanopo Yehuda ditentukake dadi suku utomo sing
ngrebut lemah sing di bagi karo Yehuwa? Semestine, hak istimewa iki tiba
menyang suku Ruben, putra pambarep Yakub. ning, sak mongso arep matineromo
Yakub menubuatkan menawa Ruben ora didhuwurke amarga dheweke kelangan hak e
dadi putra pambarep. Simeon lan Lewi, sing bertindak karo kejam, kudu diserakake
menyang kabeh Israel. (kedaden 493-5 7) sareh ne kuwi, suku sak wise iku yo sing nrima taler
Yehuda, putra kapapat Yakub. Simeon, sing lunga bareng Yehuda, nrima bagin2
cilik lemah sing kesebar neng kabeh wilayah Yehuda sing luas.—Yosua 19:9.
4.hak. 4:8.
4.hak. 4:8.
4:8 Wangsulané Barak marang Déborah, “Menawi panjenengan
tumut, kula purun mangkat. Nanging menawi mboten, kula inggih mboten badhé
késah.”
jawab.
jawab.
4:8—Kenopo Barak nganti njaluk nabiah Debora lunga barenge
menyang palagan peperangan ? katone,
Barak rumangsa ora saguh lunga dhewe mungsuh pasukan Sisera. karo nggawa sang
nabiah barenge arep nyerang sisera , prajurite kabeh mbokmenawo dekne kabeh
mbisa di wenehi pengayoman karo Allah
lan arep menehi dekne kabeh rasa kendel lan tetek. dadi, tindak ane Barak sing
nganti njaluk Debora ben melu ono ing
palagan perang dudua tanda kelemahane barak nangin iku bukti pangandel sing
kuwat marang Yehuwa.
5.hak.6:23,24
5.hak.6:23,24
6:23 Nanging Pangéran ngandika, “Sing tentrem atimu! Aja
wedi. Kowé ora bakal mati.”
6:24 Gidéon banjur yasa mesbèh lan dijenengaké: “Allah iku
Sumbering Katentreman.” Mesbèh mau isih ana ing Ofra, yakuwi désané wong
Abièzèr.
jawab:
jawab:
Gideon rumangsa wedi karo tugas yg diwenehna marang dhwe e
kanggo mengusir wong Midian sing kuat lan
okeh cacae ,tapi dawuhe Yehuwa netramake
atine amarga dheweke rumongso ye dawuhe Yehuwa kuwii wus dadi jaminan
kaslametan marang dhewee. Mulo dhewee muji sokur karo Yehuwa lan mbangun misbah ning Ofra kutho talere sing di jenengi
“Allah iku sumbering katentreman “
6.hak 8:1-3
6.hak 8:1-3
8:1 Wong Éfraim padha nggrundeli Gidéon, pangucapé, “Yagéné
aku kokora kokajak nalika kowé nglurug merangi wong Midian? Apa sebabé aku
padha koksepèlèkaké?” Mengkono panggrundelé wong-wong mau, marang Gidéon.
8:2 Nanging Gidéon mangsuli, “Penggawéku iki ora sepira
ajiné yèn ditandhing karo jasamu. Kowé rumangsa yèn sing koktindakaké kuwi mung
sethithik, éwasemono sing sethithik mau waé ajiné ngungkuli samubarang kabèh
sing ditindakaké déning balaku, saka turuné talermu.
8:3 Rak kowé ta sing diparengaké déning Allah matèni Orèb
lan Zeèb, tokoh Midian loro kuwi? Yèn ditandhing karo kuwi, penggawéku iki dudu
apa-apa.” Sawisé Gidéon muni mengkono, wong-wong Éfraim padha lega atiné.
jawab :
jawab :
Bahkan sakwise kemenangan iki, Gideon tetap andap asor. Naliko
wong-wong Efraim, sing katone rumangsa kesinggung amarga ora diceluk kanggo
melu bertempur, memancing panesone, nanging
dheweke nanggepine karo lembut. jawabane sing lembut ndadeake nepsu wong efraim
mari.—Hakim 81-3 Amsal 15:1.
Koyone Gidion ngetra ake piweling sing ditulis ing Mustikaning kidung 15 :1,sing uni ne ngene :
Wangsulan sing sarèh gawé lilihing nepsu, nanging tembung nylekit ndadèkaké muntabing ati.
Koyone Gidion ngetra ake piweling sing ditulis ing Mustikaning kidung 15 :1,sing uni ne ngene :
Wangsulan sing sarèh gawé lilihing nepsu, nanging tembung nylekit ndadèkaké muntabing ati.
7.hak.11:30,31.
11:30 Yéfta janji ing ngarsané Allah, “Menawi Paduka
marengaken kula ngawonaken tiyang Amon,
11:31 lan wangsul kanthi wilujeng, tiyang ingkang medal
saking griya methukaken kula, menika badhé kula saosaken dados kurban obongan
kagem Paduka.”
jawab :
jawab :
11:30, 31—Sakmongso nggawe ikrar e, apa korban manungso ana
jero pikirane Yefta? Gagasan kuwi ora
ana babar pisan ono ing jero atine Yefta, amarga hukum netepake, ” Aja
ngurbanaké anak-anakmu ana ing mesbèhmu. Ing antarané bangsamu ora kena ana
sing dadi tukang ramal, juru tenung, dhukun sing migunakaké pétungan,” (andaraning
toret 18:10) ning, Yefta mesti yo mikirake sawijining menungso utowo pawongan
dudu kewan kanggo korban obaran kuwi. Kewan sing cocok kanggo korbanmengkono yo
ujute gedhe ora mungkin disimpan neng omah wong Israel. lan, persembahan sakwijining
kewann dudua korban sing mbejaji gedhe.
Yefta yo mestine eling menawa wong sing metu saka omahe kanggo nemoni awake
kebokmenawan yaiku putrine dewe. wong
kesebut kudu dipersembah ake ”dadi persembahan obongan” Ing sakjeroning atine menawa dheweke arep dibektekne kanggo nglakoke
dinas eksklusif marang Yehuwa .
8.hak.11:35-37.
8.hak.11:35-37.
11:35 Bareng ndeleng anaké mau, Yéfta banget sedhihé, temah
nyuwèk-nyuwèk sandhangané, kandhané, “Dhuh anakku enggèr. Kokjebul kowé sing
gawé remuking atiku. Aku wis janji ing ngarsané Pangéran, sing ora bisa
dakjabel menèh.”
11:36 Bocah wadon mau banjur matur marang Yéfta, “Bapak
sampun janji ing ngarsanipun Pangéran, mangka Pangéran sampun maringi
kemenangan dhateng bapak, males piawonipun tiyang Amon, mengsahipun bapak.”
11:37 Banjur matur menèh, “Kula namung nyuwun saprekawis:
Keparenga kula lan kanca-kanca kula késah dhateng paredèn kalih wulan. Wonten
ing ngrika kula badhé nangisi enggèn kula mboten badhé émah-émah.”
jawab:
jawab:
gatekake contho liyane. pas wong Israel kudu bertempur
mungsuh wong Ammon, roh Yehuwa ”teka manjing marang Yefta”. amarga pengen
menang demi pangabekten marang Yehuwa,
Yefta nggawe ikrar sing nuntut lelabuhan gedhe. dheweke ngucapake omongan menawa
nek Allah ngulung ngake wong Ammon menyang tangane, wong pisan sing metu saka
lawang omahe pas dheweke mulih arep dadi duwee Yehuwa.Naliko wus menang soko
wong ammon lan teko neng omah , putrine mlayu metu nemoni dhewek e. (Hak.
1129-31 34) apa bab iki ngagetake Yefta? bokmenawa ora, amerga dheweke mung
nduweni siji anak. dheweke ngelaksanaake ikrare karo menehake putrine kanggo
ngladeni lan ngabekti marang Yehuwa neng tabernakel neng Syilo. amarga putri
Yefta yaiku penyembah Yehuwa sing loyal, dheweke yakin menawa ikrar bapak e
kudu di laksana ake. (waca Hakim-Hakim
11:36.)
apa sing nggawe putri Yefta lilo kanggo ngabekti ngladeni Yehuwa? Semangat lan
pengabdian sing saleh saka bapakne mesti wis nguwatake pangandele. wong tuwa,
teladan koyo sedulur mesti nggatekake kebutuhan rohani anak2 kabeh. Keputusan
sedulur nunjukake apa sing sedulur yakini. anak sedulur ngrungokake donga
sedulur sing tenan-tenan, nggatekake apa sing sedulur wulangna marang anak2,
lan ndeleng kabeh upaya sedulur kanggo ngabekti ngladeni Yehuwa karo sakabehing
ati. iki kabeh mestine biso dadi tulodo kang becik ngewangi dekne kabeh nduweni
kekarepan sing kuwat kanggo ngabekti ngladeni Yehuwa. bab iki tentu arep nggawe
sedulur bahagia.
9.hak.17:6.
9.hak.17:6.
17:6 Nalika semono bangsa Israèl ora dierèh déning raja;
angger wong padha urip manut karepé dhéwé.
jawab:
jawab:
17:6; 21:25—yen ”saben wong biyasa nglakoke apa sing bener
neng matane dhewe”, apa bab iki ngakibatake anarki? Tentu wae ora, amarga
Yehuwa nggawe akeh piwulangan2 kanggo ngebimbing umate. Panjenengane menehi
dekne kabeh hukum lan keimaman kanggo mulang umatee kabeh supoyo ngerti marang
hukum2 me. liwat Urim lan Tumim, imam gedhe bisa njaluk pituduh Allah babagan
persoalan sing penting. (meton 28:30) saben-saben kutha nduweni pinituwa sing saguh
kanggo menehake pituduh sing bener. yen wong Israel nggunakne pakon2 iki, dheweke
nduweni bimbingan sing waras kanggo ati nuranine. Sak tingkah polae yo musthi
di tindak ake kathi bener ,tapi kahanane ora koyo ngonoo malah wong2
kuwi nindakake ”apa sing bener neng
matane dhewe” karo cara iki ngasilke kebecikan lan mubrahe masyarakat. neng pihak liya, nek ono
wong ora gelem miturut karo hukum lan nggawe keputusan ne dhewe babagan tingkah
laku lan ibadat, mulo perkoro kabeh kuwi akhire ngasilake masyarakat kang olo,adigung
lan bejad.
10.hak.20:14-25
10.hak.20:14-25
20:14 Wong-wong Bènyamin malah padha nglumpuk saka ing
kutha-kutha liyané mengang Gibéa, arep nglawan wong-wong Israèl liyané.
20:15-16 Malah ing dina kuwi taler Bènyamin nglumpukaké
tentara nemlikur èwu saka kutha-kuthané. Déné Gibéa dhéwé nglumpukaké wong
pilihan pitung atus, kabèh wong kédhé, padha titis mbandhil nganggo watu. Yèn
mbandhil ora tau mlèsèt.
20:17 Déné ing pihaké wong Israèl liyané wis nglumpuk
tentara pilihan, cacahé patang atus èwu.
20:18 Umat Israèl banjur padha ndedonga ing Bètèl, lan matur
marang Allah, “Taler pundi ing antawis kawula ingkang kedah miwiti nyerang
tiyang Bènyamin?” Gusti Allah paring wangsulan, “Taler Yéhuda!”
20:19 Ésuké wong Israèl padha budhal lan pasang kémah ing
sacedhaké Gibéa.
20:20 Tentarané banjur ditata ing ngarepé kutha, banjur
nyerang tentarané Bènyamin.
20:21 Tentarané wong Bènyamin banjur metu, gentèn nyerang,
lan sedina kuwi matèni wong Israèl rolikur èwu.
20:22-23 Tentara Israèl merga kalah banjur mundur lan
ndedonga karo nangis ana ing Bètèl nganti bengi. Aturé, “Dhuh Pangéran, menapa
kawula prelu majeng perang malih kaliyan sedhèrèk-sedhèrèk kawula, tiyang
Bènyamin menika?” Paring wangsulané Pangéran, “Iya, mangkata.” Tentara Israèl
gedhé atiné lan nata pasukané kaya sing uwis,
20:24 banjur mindhoni serangané marang tentarané wong
Bènyamin.
20:25 Wong-wong Bènyamin iya banjur metu lan gentèn nyerang,
sarta matèni tentara Israèl sing pilihan cacahé wolulas èwu.
jawab :
jawab :
Wis ping pindho wong israel nandang kekalahan sing gedhe.
(Hak. 20:14-25) apa dekne kabeh nyimpulake menawa donga dongane dekne kabeh ora
ana gunane? apa Yehuwa yo ugo pengen ben wong-wong kuwi nempuh suku Benyamin
sing nggawe salah?
Pinehas, sing saiki dadi imam gedhe Israel, tetap yakin .
dheweke bali tumidak karo ndongoo, ”opo aku kudu maju meneh kanggo bertempur
mungsuh putra-putra Benyamin sedulurku utawa opo aku kudu mandheg?”jawabane Yehuwa, Yehuwa ngulungake
wong-wong Benyamin menyang tangan dekne kabeh, lan Gibeah kaobong sapek entek.—Hak.
2027-48
piwulang apa sing awake dhewe biso sinaoni saka kisah iki? ana problem-problem neng sidang
sing ora mari2 senajan para penatua wis berupaya lan dedongo
njaluk bantuan Allah. nek mangkana, para penatua sabecike ngelingi tembung-tembunge Yesus, ” Mulané padha élinga: Yèn kowé nyuwun,
bakal diparingi; yèn kowé golèk, bakal nemu; yèn kowé nothok lawang, bakal
dibukakaké lawang.” (Luk. 11:9) sanajan dongo2 ketoke ora dijawab, para
pengawas bisa yakin menawa Yehuwa arep kabulake ye kitho mempeng dongane.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar