Jumat, 20 Februari 2015

apa sedulur ’mahami artine’?





” Sawisé kuwi Gusti Yésus nuli mbukak nalaré wong-wong mau, supaya padha ngerti marang Kitab Suci.”—LUK. 24:45.


apa piwulang saka pasemon babagan . . .
penabur sing turu?
pukat geret?
anak sing ilang?
1, 2. kepriye Yesus ngeyakinake karo murid-muridte nang dina kebangkitanne?

jawab :
dumadakan, Yesus muncul lan mlaku bareng karo murid te loro mau. nuli, ”dheweke nerangake marang dekne kabeh bab2 ngenani awake yoiku Yesus miturut opo sing di tulis ning njero alkitab,Mulai saka Kitab-Kitab Musa lan sampek sagenep Kitab Para Nabi”. (Luk. 2413-15 27) dekne kabeh kalipur lan semangate  dekne kabeh berkobar maneh, amarga dheweke ”mbukakake pangerte2 sing ono ing kono kanthi  cetho”, utawa nggamblangna karo rinci, opo  pangerten2 ing tulisan-tulisan Kudus mau marang dekne kabeh.—Luk. 24:32.
“ Wong loro mau nuli padha kandha: “Wah krasa tenan atiku dhèk mau, nalika ngrungokaké Panjenengané nerangaké isining Kitab-kitabé Musa lan Para Nabi. Pangandikané ngyakinaké temenan.”-lukas 24:32
Sakwise kuwi,Alkitab critakake kepriye carane Yesus ngeyakin ake poro rasul ,iki di tulis ning lukas 24:45: ” Sawisé kuwi Gusti Yésus nuli mbukak nalaré wong-wong mau, supaya padha ngerti marang Kitab Suci.”


1.Ono loro muridte Yesus lagi mlaku menyang sawijinine desa sing adohe  kiro 11 kilometer saka Yerusalem. Keloro muridte iku yo pastine lagi nandang susah amergo kepatenne gurune yoiku Yesus kristus  lan dekne kabeh durung ngerti menawa Yesus wis di wunguk ake karo Yehuwah ing dino kuwi. dumadakan, Yesus muncul lan mlaku bareng karo murid te loro mau. nuli, ”dheweke nerangake marang dekne kabeh bab2 ngenani awake yoiku Yesus miturut opo sing di tulis ning njero alkitab,Mulai saka Kitab-Kitab Musa lan sampek sagenep Kitab Para Nabi”. (Luk. 2413-15 27) dekne kabeh kalipur lan semangate  dekne kabeh berkobar maneh, amarga dheweke ”mbukakake pangerte2 sing ono ing kono kanthi  cetho”, utawa nggamblangna karo rinci, opo  pangerten2 ing tulisan-tulisan Kudus mau marang dekne kabeh.—Luk. 24:32.
“ Wong loro mau nuli padha kandha: “Wah krasa tenan atiku dhèk mau, nalika ngrungokaké Panjenengané nerangaké isining Kitab-kitabé Musa lan Para Nabi. Pangandikané ngyakinaké temenan.”-lukas 24:32

2 Neng bengi esoke, kaloro murid kuwi bali menyang Yerusalem. pas dekne kabeh ketemu karo para rasul, dekne kabeh nyeritakake apa sing lageh wae kaalami.Sakmongso dekne kabeh ngomong2, Yesus muncul neng karepane dekne kabeh . Para rasul keweden banget lan ragu apa iki yo temenan nek wong iki Yesus. Alkitab critakake kepriye carane Yesus ngeyakinnake dekne kabeh, ” Sawisé kuwi Gusti Yésus nuli mbukak nalaré wong-wong mau, supaya padha ngerti marang Kitab Suci.”—LUK. 24:45.

---------------

3. (a) apa sing bisa nggawe kito ngroso cilik ati wak wayah dinas marang Yehuwa? (b) kepriye awake dhewe bisa tetap bersukacita?
Jawab :
a. 3 Kadang, awake dhewe rumangsa sedhih banget kaya sing di rasak ake murid-murid Yesus dhisik. senajan awake dhewe sregep ngladeni Yehuwa, awake dhewe bisa rumangsa cilik ati nek wong-wong ora nanggepi pamartaan kito. (1 Kor. 15:58)

b. awake dhewe rumangsa yen kawruh Alkitab awake dhewe ora nggawe kamajuan sing nduwe arti penting.kadang2,sakperangan dulur2 kito  bokmenawa  ninggalake Yehuwa. dadi, kepriye awake dhewe bisa tetap bersukacita ing sak njeroni dinas? salah siji carane yaiku karo bener-bener mahami artine pasemon2ne Yesus. awake dhewe arep ngrembug telu perkoro pasemon Yesus neng antarane lan apa piwulange kanggo kito.



3 Kadang, awake dhewe rumangsa sedhih banget kaya sing di rasak ake murid-murid Yesus dhisik. senajan awake dhewe sregep ngladeni Yehuwa, awake dhewe bisa rumangsa cilik ati nek wong-wong ora nanggepi panyabaran awake dhewe. (1 Kor. 15:58) utawa, awake dhewe rumangsa yen kawruh Alkitab awake dhewe ora nggawe kamajuan sing nduwe arti penting.kadang2,sakperangan dulur2 kito  bokmenawa  ninggalake Yehuwa. dadi, kepriye awake dhewe bisa tetap bersukacita ing sak njeroni dinas? salah siji carane yaiku karo bener-bener mahami artine pasemon2ne Yesus. awake dhewe arep ngrembug telu perkoro pasemon Yesus neng antarane lan apa piwulange kanggo kito.

-------------

PENABUR sing turu
4. apa arti pasemon Yesus babagan penabur sing turu?
jawab:
apa arti pasemon Yesus babagan penabur sing turu? Penabur nggambarke para penyiar kerajan, lan benih nggambarke kabar krajan sing dekne kabeh wartakke marang wong-wong sing kenceng atine. padha kaya wong-wong  umume, si penabur ”turu neng wayah wengi  lan tangi ing wayah esoke”. butuh wektu kanggo wenih kuwi tuwuh, ket ditandur nganti dipanen. neng masa tuwuhan kesebut, ”benih kuwi ngeto ake tunas mawa dadi dhuwur”. tanduran iki iso urip sak karepe dewe’ sacara alamiah bertahan ono ing palemahan . mangkana uga, secoro tanduran rohani sing di tandur neng sak njeroone atine wong supoyo iso cedhak karo Yehuwa, kuwi arep tuwuh secoro bertahap koyo tanduran mau. wektu dheweke nggawe kamajuan nganti  biso  ngladeni Yehuwa, dheweke ”ngasilk ake buah”, yaiku karo pangabekten kauripane marang Yehuwa lan dibaptis.



4 waca Markus 4:26-29:
4:26 Gusti Yésus nglajengaké ngandika mengkéné: “Kratoné Allah kuwi kena diupamakaké kaya wong sing nyebar wiji ana ing pategalané.
4:27 Wong mau ing wayah wengi turu, ésuké tangi. Déné wiji-wiji mau thukul terus lan dadi gedhé. Nanging kepriyé carané wiji-wiji mau thukul, wong mau dhéwé ora ngerti.
4:28 Lemah kuwi dhéwé sing marakaké wiji mau thukul lan metu gandumé; sing dhisik dhéwé pucuké, banjur gagangé kembang; nuli wulèné.
4:29 Samangsa gandum mau wis tuwa, wong mau banjur ngenèni, awit wis tekan wayahé panèn.”

 apa arti pasemon Yesus babagan penabur sing turu? Penabur nggambarke para penyiar kerajan, lan benih nggambarke kabar krajan sing dekne kabeh wartakke marang wong-wong sing kenceng atine. padha kaya wong-wong  umume, si penabur ”turu neng wayah wengi  lan tangi ing wayah esoke”. butuh wektu kanggo wenih kuwi tuwuh, ket ditandur nganti dipanen. neng masa tuwuhan kesebut, ”benih kuwi ngeto ake tunas mawa dadi dhuwur”. tanduran iki iso urip sak karepe dewe’ sacara alamiah bertahan ono ing palemahan . mangkana uga, secoro tanduran rohani sing di tandur neng sak njeroone atine wong supoyo iso cedhak karo Yehuwa, kuwi arep tuwuh secoro bertahap koyo tanduran mau. wektu dheweke nggawe kamajuan nganti  biso  ngladeni Yehuwa, dheweke ”ngasilk ake buah”, yaiku karo pangabekten kauripane marang Yehuwa lan dibaptis.

-----------------
5. geneya Yesus nyeritoke pasemon babagan penabur sing turu?
Jawab:
Yesus pengen ben awake dhewe ngerti menawa Yehuwa-lah sing nuwuhake kebeneran ing sak njerooning ati wong2 sing ”nduweni kecenderungan sing bener”. (Kis. 13:48; 1 Kor. 3:7)Bagian kito mung nandur lan menyiram, ning kito ora bisa meksa utawa nyepetake tuwuhan mau perkoro tukule. Kaya penabur ing sajeroning pasemon mau, awake dhewe ora ngerti kepriye tukule tanduran mau.Naliko kito urip ing sak ben dinone, kito yo ora mangerteni la  eling karo wenih sing di tabur kuwi tukul lan dadi gede tur kuat ono ing sak jeroning atine wong mau. ning sakwise sakwetoro wektu, benih iki ngasilke wohe. nuli, murid-murid anyar kuwi yo melu tandhang gawe bareng  karo kito ing sak njerone pagawean memanen.—Yoh. 436-38
5 geneya Yesus nyerit ake pasemon iki? Yesus pengen ben awake dhewe ngerti menawa Yehuwa-lah sing nuwuhake kebeneran ing sak njerooning ati wong2 sing ”nduweni kecenderungan sing bener”. (Kis. 13:48; 1 Kor. 3:7)Bagian kito mung nandur lan menyiram, ning kito ora bisa meksa utawa nyepetake tuwuhan mau perkoro tukule. Kaya penabur ing sajeroning pasemon mau, awake dhewe ora ngerti kepriye tukule tanduran mau.Naliko kito urip ing sak ben dinone, kito yo ora mangerteni la  eling karo wenih sing di tabur kuwi tukul lan dadi gede tur kuat ono ing sak jeroning atine wong mau. ning sakwise sakwetoro wektu, benih iki ngasilke wohe. nuli, murid-murid anyar kuwi yo melu tandhang gawe bareng  karo kito ing sak njerone pagawean memanen.—Yoh. 436-38

-----------------

6. apa sing kudu kito elingi babagan kamajuan wong sing belajar Alkitab?
Jawab:
apa sing bisa kito  sinaoni saka pasemon iki? pisan, awake dhewe butuh ngelingi menawa awake dhewe ora bisa ngendhalekne kamajuan  murid Alkitab  ing sak njerone mangerteni babaan kebeneran. senajan awake dhewe wis ngerahake  upaya kanggo ngewangi lan dukung si pelajar, awake dhewe ora arep biso meksa  pelajar kuwi dibaptis. sawalike, awake dhewe karo cendhek ati ngelingi menawa dheweke dhewe sing bisa mutusake apa dheweke arep ngabektek ake kauripane marang Allah. Yehuwa mung nrima pangabekte kito nek kito bener-bener  nduweni roso asih marang Yehuwah --Mzr 51:12; 54:6; 110:3.
6 apa sing bisa kito  sinaoni saka pasemon iki? pisan, awake dhewe butuh ngelingi menawa awake dhewe ora bisa ngendhalekne kamajuan  murid Alkitab  ing sak njerone mangerteni babaan kebeneran. senajan awake dhewe wis ngerahake  upaya kanggo ngewangi lan dukung si pelajar, awake dhewe ora arep biso meksa  pelajar kuwi dibaptis. sawalike, awake dhewe karo cendhek ati ngelingi menawa dheweke dhewe sing bisa mutusake apa dheweke arep ngabektek ake kauripane marang Allah. Yehuwa mung nrima pangabekte kito nek kito bener-bener  nduweni roso asih marang Yehuwah --Mzr 51:12; 54:6; 110:3.

-------------------------
7, 8. (a)Opo maneh sing bisa ktio sinaonii saka pasemon Yesus babagan penabur sing turu? wenehna contho. (b) apa sing bisa kito sinaoni babagan Yehuwa lan Yesus saka bab kuwi?
Jawab :
a. kapindho, karo mangerteni piwulang saka pasemon iki, kito ora arep cilik ati nek kito ora terus ndeleng asile pagawean pamulangan kito. Kito kudu sabar. (Yak. 5:7, 8) bisa dadi, awake dhewe wis ngerahkan upaya paling becik kanggo ngewangi pelajar Alkitab mau. ning, nek kebeneran ora tukul ing jero atine, iki ora nduwe arti yen kito dudu guru sing becik. Yehuwa nggawe benih kebeneran tukul mung ono wong-wong sing cendhek ati sing arep nggawe owah-owahan ing sajerone uripe. (Mat. 13:23) dadi, kito ora oleh nganggep suksese pamartan kito mung saka cacahe pelajar sing dibaptis. meneh uga kanggo Yehuwa, kekedadeyanan dinas kito ora ditentukan saka tanggepan wong  marang pamulangan kito adedasar alkitab. sawalike, kito ngajeni kesregepan lan kauletan kita bab pamartaan2 kuwi.—Baca Lukas 1017-20 1 Korintus 3:8.

b. ketelu, awake dhewe ora terus iso ndeleng owah-owahan ing sak jerone atine wong utowo pelajar alkitab mau. kaya ta, ana keluargo  sing sinau karo utusan injil. pasangan iki kepengen dadi pamarto sing durung kabaptis. Utusan injil kuwi  nerangake yen duwe karrep koyo ngono  syarate kudu leren olehe ngokok. dheweke kaget amergo pasangan kuwi ngomongke menawa dekne kabeh wis mandheg olehe ngrokok beberapa bulan sing kapungkur. Pasangan kuwi yo ugo eling yen dekne kabeh iso ngrokok meneng2,naging sanajan koyo kuwi Yehuwa tetap bisa ndeleng  kelakuan sing koyo kuwii lan Yehuwa benji karo kemunafikan. dadi, pilehane mung loro,ngrokok neng ngarep utusan injil kuwi utawa mandheg babar pisan. Utusan injil iki yo mesti ora mangerteni bab owah-owahan gedhe sing digawe pasangan iki. Welas asihe karo Yehuwa sing tambah gedhe  ngewangi pasangan kuwi  kanggo nemtokke keputusan sing bener.

7 kapindho, karo mangerteni piwulang saka pasemon iki, kito ora arep cilik ati nek kito ora terus ndeleng asile pagawean pamulangan kito. Kito kudu sabar. (Yak. 5:7, 8) bisa dadi, awake dhewe wis ngerahkan upaya paling becik kanggo ngewangi pelajar Alkitab mau. ning, nek kebeneran ora tukul ing jero atine, iki ora nduwe arti yen kito dudu guru sing becik. Yehuwa nggawe benih kebeneran tukul mung ono wong-wong sing cendhek ati sing arep nggawe owah-owahan ing sajerone uripe. (Mat. 13:23) dadi, kito ora oleh nganggep suksese pamartan kito mung saka cacahe pelajar sing dibaptis. meneh uga kanggo Yehuwa, kekedadeyanan dinas kito ora ditentukan saka tanggepan wong  marang pamulangan kito adedasar alkitab. sawalike, kito ngajeni kesregepan lan kauletan kita bab pamartaan2 kuwi.—Baca Lukas 1017-20 1 Korintus 3:8.

8 ketelu, awake dhewe ora terus iso ndeleng owah-owahan ing sak jerone atine wong utowo pelajar alkitab mau. kaya ta, ana keluargo  sing sinau karo utusan injil. pasangan iki kepengen dadi pamarto sing durung kabaptis. Utusan injil kuwi  nerangake yen duwe karrep koyo ngono  syarate kudu leren olehe ngokok. dheweke kaget amergo pasangan kuwi ngomongke menawa dekne kabeh wis mandheg olehe ngrokok beberapa bulan sing kapungkur. Pasangan kuwi yo ugo eling yen dekne kabeh iso ngrokok meneng2,naging sanajan koyo kuwi Yehuwa tetap bisa ndeleng  kelakuan sing koyo kuwii lan Yehuwa benji karo kemunafikan. dadi, pilehane mung loro,ngrokok neng ngarep utusan injil kuwi utawa mandheg babar pisan. Utusan injil iki yo mesti ora mangerteni bab owah-owahan gedhe sing digawe pasangan iki. Welas asihe karo Yehuwa sing tambah gedhe  ngewangi pasangan kuwi  kanggo nemtokke keputusan sing bener.

---------------
Jolo geret
9. apa arti pasemon Yesus babagan pukat geret?
9 waca Matius 13:47-50
13:47 “Kratoné Allah kuwi kaya upamané jala, sing ditibakaké ing tlaga lan olèh iwak rupa-rupa.
13:48 Bareng jala mau wis kebak, banjur ditarik menyang dharatan déning para nelayan. Nelayan-nelayan banjur lungguh milihi iwak-iwak mau: Sing apik diwadhahi, lan sing ala dibuwang.
13:49 Kaya mengkono uga kaanané ing Pungkasaning Jaman. Malaékat-malaékat bakal misahaké para wong ala saka ing antarané para wong mursid.
13:50 Sawisé mengkono wong-wong ala mau bakal dibuwang, lan kacemplungaké ing pawon sing murub. Ana ing kono wong-wong mau bakal padha nangis lan nggeget untu.”


apa arti pasemon Yesus babagan jolo geret? Yesus nggamblangna menawa pamartaan kabar kerajan kuwi padha kaya nyebarke jolo geret sing gedhe ing njero  segara. kaya jolo geret sing oleh lan nggowo ”rupo2 jinis iwak”, pamartan kito uga nggeret  akeh rupo2  wong koyo pasemon  rupo2 jiniis iwak mau. (Yes. 60:5) buktine, yutan wong nekani peng eling2 sedane Yesus sak ben taun. Sakpersgan sok kuwi kayakne klebu iwak sing ”becik” lan dadi anggota sidang Kristen. sing liyane kayakne iwak sing ”ora prayoga”, lan Yehuwa menolak dekne kabeh.

Sawijine jolo geret  yo musti nangkep rupo2  jenis iwak, lan iwak sing becik di lebokake ono ing sanjeroone bejana .
sakwise maca Matius 13:47-50 . . .

10. geneya Yesus nyeritak ake pasemon babagan jolo geret?
Jawab:
Geneya Yesus nyeritokepasemon iki? pamisahan iwak ing sakjeroning pasemon kuwi ora ngartek ake penghakiman akhir neng wektu karengsaran gedhe. ning, iki nggamblangna bab2 sing kedadean sajrone dina-dina paling akhir donya iki. Yesus ndelengake menawa ora kabeh wong sing mangerteni kabar kerajan arep dadi abdi Yehuwa. akeh sing teka neng klumpukan utawa sinau Alkitab karo awake dhewe ora pengen ngabektekake kauripane  marang Yehuwa. (1 Raj. 18:21) sing liya malah ora meneh teka menyang pakumpulan. Sakperangan wong enom digedhekne karo wong tuwa Kristen ning ora sinau kannthi bener-bener kepriye carane ngasihi Yehuwa. Yesus yo negesake menawa kito  butuh nggawe keputusan dhewe2. nek kito nggawe keputusan sing bener, Yehuwa yo nganggep awake dhewe ”mbejaji” ing ngarane.—Hag. 2:7.

Pamarto krajan  ngabarake kabar krajan  menyang wong akeh, ning mung siji sing dadi Saksi Yehuwa

. .cobo kito renungake panerapane neng zaman sak iki.
10 geneya Yesus nyeritokepasemon iki? pamisahan iwak ing sakjeroning pasemon kuwi ora ngartekne penghakiman akhir nang wektu kerekasan gedhe. ning, iki nggamblangna bab2 sing kedadean sajrone dina-dina paling akhir donya iki. Yesus ndelengake menawa ora kabeh wong sing mangerteni kabar kerajan arep dadi abdi Yehuwa. akeh sing teka neng klumpukan utawa sinau Alkitab karo awake dhewe ora pengen mbektekne kauripane dekne kabeh marang Yehuwa. (1 Raj. 18:21) sing liya malah ora meneh teka menyang pakumpulan. Sakperangan wong enom digedhekne karo wong tuwa Kristen ning ora sinau kanggo bener-bener kepriye carane ngasihi Yehuwa. Yesus yo negesake menawa kito masing-masing butuh nggawe keputusan dhewe. nek kito nggawe keputusan sing bener, Yehuwa yo nganggep awake dhewe ”berharga” ing ngarane.—Hag. 2:7.

Pamarto krajan  ngabarake kabar krajan  menyang wong akeh, ning mung siji sing dadi Saksi Yehuwa

. .cobo kito renungake panerapane neng zaman sak iki.

-----------------------
11, 12. (a) apa manfaate  sing  kanggo kito saka pasemon babagan jolo geret? (b) apa sing bisa kito sinaoni babagan Yehuwa lan Yesus saka babl kuwi?
Jawab:
a. apa manfate sing kangkito saka pasemon babakan jolo geret ? karo mahami piwulang saka pasemon iki, awake dhewe ora arep sedeh lan utawa kuciwa nek pelajar Alkitab utawa salah sawong anak awake dhewe ora arep ngladeni Yehuwa. awake dhewe bokmenawa wis nintakake opo wae kango nglatih.Nanging dudu saben wong utowo anak arep terus dadi sahabat Yehuwa mung amarga wong mau utowo arek mau arep sinau Alkitab utawa digedhek akeing sakjeroniing  kebeneran. nek dheweke ora arep taat marang Yehuwa dadi panguwasane, dheweke ora bisa dadi abdide Allah.

Sakperangan sing kegeret nang kebeneran arep berpihak marang Yehuwa (delok paragraf 9-12)


b. apa iki nduwe arti wong sing metu soko kebeneran ora oleh bali meneh menyang sidang? utawa, apa ora ana harapanbabar pisan kanggo wong sing ora mbektek ake kauripane marang Yehuwa? ora mangkana. Kesempatan kanggo dadi kawane Yehuwa isih  kabukak sadurung karengsaran gedhe . Yehuwa nyeluk lan ngajak kabeh wong, ”balia marang Aku, lan aku arep bali marang kowe .” (Mal. 3:7) iki ditekan ake ono ing sajeroning pasemon Yesus babagan anak sing hilang.—Baca Lukas 1511-32


11 apa manfate sing kangkito saka pasemon babakan jolo geret ? karo mahami piwulang saka pasemon iki, awake dhewe ora arep sedeh lan utawa kuciwa nek pelajar Alkitab utawa salah sawong anak awake dhewe ora arep ngladeni Yehuwa. awake dhewe bokmenawa wis nintakake opo wae kango nglatih.Nanging dudu saben wong utowo anak arep terus dadi sahabat Yehuwa mung amarga wong mau utowo arek mau arep sinau Alkitab utawa digedhek akeing sakjeroniing  kebeneran. nek dheweke ora arep taat marang Yehuwa dadi panguwasane, dheweke ora bisa dadi abdide Allah.

Sakperangan sing kegeret nang kebeneran arep berpihak marang Yehuwa (delok paragraf 9-12)




12 apa iki nduwe arti wong sing metu soko kebeneran ora oleh bali meneh menyang sidang? utawa, apa ora ana harapanbabar pisan kanggo wong sing ora mbektek ake kauripane marang Yehuwa? ora mangkana. Kesempatan kanggo dadi kawane Yehuwa isih  kabukak sadurung karengsaran gedhe . Yehuwa nyeluk lan ngajak kabeh wong, ”balia marang Aku, lan aku arep bali marang kowe .” (Mal. 3:7) iki ditekan ake ono ing sajeroning pasemon Yesus babagan anak sing hilang.—Baca Lukas 15:11-32

15:11 Gusti Yésus mbacutaké enggoné ngandika: “Ana wong duwé anak lanang loro.
15:12 Anak sing ragil matur marang bapakné: ‘Bapak, keparenga kula nyuwun bagéan kula saking sedaya ingkang badhé panjenengan warisaken.’ Bapakné mau nuli mbagé barang darbèké marang anaké loro.
15:13 Let sawetara dina menèh anak sing ragil mau nuli ngedoli barang darbèké sing dadi bagéané. Nuli lunga menyang negara manca, dhuwité digawa kabèh. Ana ing kana dhuwité diebrèh-ebrèh, dienggo nguja kasenengané,
15:14 nganti dhuwité mau entèk ludhes. Kacrita ing negara kono ana pailan gedhé, mangka bocah mau wis ora duwé apa-apa.
15:15 Mulané nuli mondhok ing omahé wong pribumi, lan dikon nyambut-gawé ana ing panggonané wong mau, ngrumati babi.
15:16 Sarèhné ora diwènèhi pangan, bocah mau kaliren. Kaya apa kepénginé maregi wetengé srana ampas, sisa pangané babi. Éwasemono ora ana wong sing mènèhi.
15:17 Bocah mau nuli éling marang kaanané dhéwé lan nggrahita: ‘Buruhé bapakku pirang-pirang, lan kabèh padha bisa mangan sawaregé, mangka aku ana ing kéné nganti kaliren.
15:18 Apiké aku dakbali menyang dalemé bapak, karo matur: Bapak, kula sampun damel dosa dhateng Gusti Allah lan dhateng Bapak.
15:19 Kula sampun mboten pantes kawastanan putranipun Bapak. Mugi dipun anggep berah kémawon.’
15:20 Bocah mau nuli ngadeg, banjur mulih menyang omahé bapakné. Nalika isih adoh, bapakné wis weruh klédhangé anaké. Bapakné mau trenyuh atiné merga saka welasé. Anaké nuli diplayoni, banjur dirangkul lan diambungi.
15:21 Bocah mau nuli matur: ‘Bapak, kula sampun nglampahi dosa dhateng Gusti Allah lan dhateng Bapak. Kula sampun mboten pantes kawastanan putranipun Bapak.’
15:22 Nanging bapakné nimbali para abdiné lan didhawuhi mengkéné: ‘Énggal njupuka jubah sing apik dhéwé lan enggokna. Drijiné enggonana ali-ali, sarta sikilé enggonana sepatu.
15:23 Nuli njupuka pedhèt sing lemu, sembelèhen. Ayo, kita padha nganakaké pésta.
15:24 Sebab anakku iki wis mati, saiki urip menèh; wis ilang, saiki ketemu!’ Banjur wong saomah padha bungah-bungah.
15:25 Nalika semana anak sing mbarep isih ana ing pategalan. Bareng mulih lan saya cedhak ing omahé, krungu swarané gamelan lan sindhénan.
15:26 Bocah mau nuli ngundang sawijining abdi, sarta takon: ‘Ing omah lagi ana apa?’
15:27 Wangsulané abdi mau: ‘Ndara, keng rayi sampun wangsul! Pramila ingkang Rama lajeng dhawuh mragat lembu ingkang saé piyambak, awit putranipun sampun wangsul kanthi wilujeng!’
15:28 Bareng krungu aturé abdi kuwi, anak sing mbarep mau nepsu banget, lan ora gelem mlebu omah. Bapakné nuli metu nemoni sarta ngarih-arih anaké sing nepsu mau.
15:29 Nanging anaké malah matur: ‘Pinten-pinten taun laminipun kula nyambut-damel setengah pejah kagem Bapak, mekaten ugi kula mboten naté mbangkang ing dhawuhipun Bapak. Éwasemanten menapa Bapak naté maringi menapa-menapa dhateng kula? Ménda ingkang supados kénging kula anggé bingah-bingah kaliyan kanca-kanca kula, setunggal kémawon mboten naté.
15:30 Nanging pun ragil menika sampun nelasaken bandhanipun Bapak sedaya kanggé nyundel, mangka saweg kémawon dhateng, Bapak sampun mragataken pedhèt leman kanggé piyambakipun.’
15:31 Bapakné nuli mangsuli: ‘Anakku, enggèr, kowé kuwi rak salawasé ana ing kéné karo aku. Déné apa saduwèkku kuwi rak iya duwèkmu.
15:32 Wektu iki wis samesthiné kita kabèh padha bungah-bungah, sebab adhimu wis mati urip menèh, wis ilang, ketemu!’ “

---------------------
Anak sing ilang
13. apa arti pasemon babagan anak sing ilang?
Jawab:
 apa arti pasemonan Yesus babagan anak sing ilang? bapak sing dhuweni welas asih kang  gedhe ing pasemonan iki nggambarake Bapak kito sing pengisih, Yehuwa. Putra sing ngebreh ebreh warisane sing pangaji nggambarke wong sing mungkur soko sidang Kristen. dekne kabeh seolah-olah lunga menyang ”negeri sing adoh”, yaiku donya Setan, sing kepisah saka Yehuwa. (Ef. 4:18; Kol. 1:21) Akhire,sakperangan saka wong kuwi ngelingi kaluputan sing serius sing di tindakake lan banjur eling terus bali maneh menyak pakumpulane umate Yehuwa. iki butuh upaya, ning amarga wong kuwi andap asor lan tenan-tenan nyesal, Yehuwa ngapurani marang wong2 kang luput mau amergo sak jane wong iku wis mati naging urip maneh.—Yes. 44:22; 1 Ptr. 2:25.


13 apa arti pasemonan Yesus babagan anak sing ilang? bapak sing dhuweni welas asih kang  gedhe ing pasemonan iki nggambarake Bapak kito sing pengisih, Yehuwa. Putra sing ngebreh ebreh warisane sing pangaji nggambarke wong sing mungkur soko sidang Kristen. dekne kabeh seolah-olah lunga menyang ”negeri sing adoh”, yaiku donya Setan, sing kepisah saka Yehuwa. (Ef. 4:18; Kol. 1:21) Akhire,sakperangan saka wong kuwi ngelingi kaluputan sing serius sing di tindakake lan banjur eling terus bali maneh menyak pakumpulane umate Yehuwa. iki butuh upaya, ning amarga wong kuwi andap asor lan tenan-tenan nyesal, Yehuwa ngapurani marang wong2 kang luput mau amergo sak jane wong iku wis mati naging urip maneh.—Yes. 44:22; 1 Ptr. 2:25.
-----

14. geneya Yesus nyeritoke pasemonan babagan anak sing ilang?
JAWAB:
geneya Yesus nyeritak akepasemonan iki? Yesus arep nunjukake menawa Yehuwa pengen banget ben wong sing wis metu soko pasamuane Yehuwa bali meneh. bapak ing sak jerone pasemonan mau terusi ngarep-arep anake  ndang bali. pas dheweke ndeleng putranya, dheweke mlayu memoni sanajan putranya ”isih adoh”. Sang bapak pengen ben putranya ngerti menawa dheweke diarep-arep. Pasemonan ini sakudune nggugah wong sing wis mungkur soko kebeneran supoyo ndang cepet bali marang Yehuwa. bokmenawa, hubungan dekne kabeh karo Yehuwa dadi renggang banget. Dekne kabeh bisa dadi rumangsa isin, lan kadelokane kanggo bali kuwi rekasa banget. ning, kabeh upayane  ora arep sia-sia! pas dekne  bali, Yehuwa, Yesus, lan para malaikat arep suka cito olehe enggone nrimo wong2 mau.—Luk. 15:7.
14 geneya Yesus nyeritak akepasemonan iki? Yesus arep nunjukake menawa Yehuwa pengen banget ben wong sing wis metu soko pasamuane Yehuwa bali meneh. bapak ing sak jerone pasemonan mau terusi ngarep-arep anake  ndang bali. pas dheweke ndeleng putranya, dheweke mlayu memoni sanajan putranya ”isih adoh”. Sang bapak pengen ben putranya ngerti menawa dheweke diarep-arep. Pasemonan ini sakudune nggugah wong sing wis mungkur soko kebeneran supoyo ndang cepet bali marang Yehuwa. bokmenawa, hubungan dekne kabeh karo Yehuwa dadi renggang banget. Dekne kabeh bisa dadi rumangsa isin, lan kadelokane kanggo bali kuwi rekasa banget. ning, kabeh upayane  ora arep sia-sia! pas dekne  bali, Yehuwa, Yesus, lan para malaikat arep suka cito olehe enggone nrimo wong2 mau.—Luk. 15:7.

----------------
15, 16. (a) apa sing bisa kito sinaoni bab pasemonan Yesus babagan anak sing ilang? wenehna contho. (b) apa sing bisa awake dhewe sinaoni babagan Yehuwa lan Yesus saka bab kuwi?
Jawab:
a. apa manfate kanggo kito bab  pasemonan  iki? awake dhewe kudu niru tulada kang asih soko Yehuwa. pas ono wong sing wis metu trus bali maneh menyang sidang, awake dhewe kudune yo dadi wong kang ora  ”keliwat adil-bener” dadine ora arep  nompoo wong mau. iki arep ngrusak hubungan awake dhewe karo Yehuwa. (Pkh. 7:16) awake dhewe uga kudu bisa sinau saka pasemon2 iki kanggo memandang wong sing wis mungkur sidang dadi ”domba sing ilang”, sing bokmenawa arep bali. (Mz. 119:176) lan, nek awake dhewe ketemu karo wong sing wis mungkur soko sidang ning ora dipecat, apa awake dhewe nggawe sabisa-bisane kanggo ngewangi supoyo wong kuwi aktiv maneh? Yo biso ugo  cepet ngomongake para penatua ben wong sing wis mungkur soko sidang bisa dibantu, embuh dheweke wis dipecat utawa ora? nek awake dhewe bener-bener mahami lan ngetraake piwulang saka pasemonan Yesus, kito mesti nindakake.

b. dekne kabeh sing bali mensyukuri banget kamurahanan Yehuwa sing welas  asih lan dukungan sidang. Sawijining wong sedulur sing wis dipecat sajrone 25 taun ngomong, ”ket katampa bali, sukacita ne terus nambah amarga aku ngrasakake ’musim sing nyegarake’ saka Yehuwa. (Kis. 3:19) kabeh wong bener-bener seneng lan ngewangi aku! saiki, aku nduwe keluarga rohani sing linuwih.” Sawijining saudari enom sing bali sakwise ora aktif sajrone lima taun ngomongke, ”aku bener-bener ngrasakake dhewe welas asih sing di ajarake karo Yesus. ora ana tembung-tembung sing bisa ngungka ake bab iki kabeh. tenan mbejaji bisa dadi kuluwargone saka organisasi Yehuwa!”


15 apa manfate kanggo kito bab  pasemonan  iki? awake dhewe kudu niru tulada kang asih soko Yehuwa. pas ono wong sing wis metu trus bali maneh menyang sidang, awake dhewe kudune yo dadi wong kang ora  ”keliwat adil-bener” dadine ora arep  nompoo wong mau. iki arep ngrusak hubungan awake dhewe karo Yehuwa. (Pkh. 7:16) awake dhewe uga kudu bisa sinau saka pasemon2 iki kanggo memandang wong sing wis mungkur sidang dadi ”domba sing ilang”, sing bokmenawa arep bali. (Mz. 119:176) lan, nek awake dhewe ketemu karo wong sing wis mungkur soko sidang ning ora dipecat, apa awake dhewe nggawe sabisa-bisane kanggo ngewangi supoyo wong kuwi aktiv maneh? Yo biso ugo  cepet ngomongake para penatua ben wong sing wis mungkur soko sidang bisa dibantu, embuh dheweke wis dipecat utawa ora? nek awake dhewe bener-bener mahami lan ngetraake piwulang saka pasemonan Yesus, kito mesti nindakake.

16 dekne kabeh sing bali mensyukuri banget kamurahanan Yehuwa sing welas  asih lan dukungan sidang. Sawijining wong sedulur sing wis dipecat sajrone 25 taun ngomong, ”ket katampa bali, sukacita ne terus nambah amarga aku ngrasakake ’musim sing nyegarake’ saka Yehuwa. (Kis. 3:19) kabeh wong bener-bener seneng lan ngewangi aku! saiki, aku nduwe keluarga rohani sing linuwih.” Sawijining saudari enom sing bali sakwise ora aktif sajrone lima taun ngomongke, ”aku bener-bener ngrasakake dhewe welas asih sing di ajarake karo Yesus. ora ana tembung-tembung sing bisa ngungka ake bab iki kabeh. tenan mbejaji bisa dadi kuluwargone saka organisasi Yehuwa!”

--------------------------------
17, 18. (a) apa wae sing wis kiot sinaoni saka ketelu pasemonan kuwi iki? (b) apa tekad awake dhewe?

Jawab:
a.pisan, awake dhewe supoyo mahami menawa kito ora bisa ngendhalekne kapinteran dewe kanggo kekamajuan ronani wong belayar alkitab lan kabeneran. Kabeh kuwi kudu di oasrahake karoo Yehuwa.
 kapindho,ora masuk akal yen kabeh wong sing sinau alkitab lan kebenaran bakal dadi seksi Yehuwa lan ngabekti marang Yehuwa.
 paling akhir, senajan sakperangan wong2 podo mungkur soko sidang seksi  Yehuwa, Bagian kito  mung ngarep arep  lan ndongo ben wong2 mau podo eling lan bali menyang pasamuan Yehuwa, yen podo bali yo bagian kito podo nyabut karo hangat lan pengasih wong2 kuwi mau ben podo  krasan.


 b. muga-muga kito dewe2  terus nggolek pangaweruh, pamahaman, lan hikmat. wektu sedulur maca pasemonan Yesus, kito kudu takon, ’apa arti pasemonan ini? geneya iki dicatet jero Alkitab? kepriye aku bisa ngetrapake piwulangan ini? apa sing aku sinaoni babagan Yehuwa lan Yesus soko pasemonan kuwi?’ yen awake dhewe nglakoke iki kabeh, awake dhewe arep biso mahami manfaat tembung-tembung Yesus lan bertekad ngetrap ake neng  kauripan kito sediini dino.



17 apa wae sing wis awake dhewe sinaoni saka ketelu pasemonan iki? pisan, awake dhewe supoyo mahami menawa kito ora bisa ngendhalekne kapinteran dewe kanggo kekamajuan ronani wong belayar alkitab lan kabeneran. Kabeh kuwi kudu di oasrahake karoo Yehuwa.
 kapindho,ora masuk akal yen kabeh wong sing sinau alkitab lan kebenaran bakal dadi seksi Yehuwa lan ngabekti marang Yehuwa.
 paling akhir, senajan sakperangan wong2 podo mungkur soko sidang seksi  Yehuwa, Bagian kito 
mung ngarep arep  lan ndongo ben wong2 mau podo eling lan bali menyang pasamuan Yehuwa, yen podo bali yo bagian kito podo nyabut karo hangat lan pengasih wong2 kuwi mau ben podo  krasan.

18 muga-muga kito dewe2  terus nggolek pangaweruh, pamahaman, lan hikmat. wektu sedulur maca pasemonan Yesus, kito kudu takon, ’apa arti pasemonan ini? geneya iki dicatet jero Alkitab? kepriye aku bisa ngetrapake piwulangan ini? apa sing aku sinaoni babagan Yehuwa lan Yesus soko pasemonan kuwi?’ yen awake dhewe nglakoke iki kabeh, awake dhewe arep biso mahami manfaat tembung-tembung Yesus lan bertekad ngetrap ake neng  kauripan kito sediini dino.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar